Opnå mere med din markedsføring

Opnå mere med din markedsføring

29/05/2018

Kunder har i dag mange valgmuligheder, og de bliver konstant bombarderet af virksomheder, der prøver på at komme i kontakt med dem gennem en række forskellige kommunikationskanaler. Hvis du vil blive hørt over støjen og opnå et acceptabelt afkast, skal din markedsføring gøre et indtryk. En måde, du kan opnå dette på, er ved at sikre dig, at jeres kommunikation når ud til de rette kunder på den rette måde – med andre ord, at de er målrettede og personlige.

Processen med at producere og sende marketingbudskaber skal være så enkel og effektiv som muligt. Samtidig ønsker virksomheder også, at deres kunder og emner kun modtager kommunikation, der er relevant for dem. De vil både have, at de er skræddersyede og målrettede. Problemet er, at det er alt for langsomt at gøre dette manuelt, og det kan også være forbundet med risiko for fejl.

En kombination af enkelthed, hastighed og tilpasning

Virksomheder, der digitaliserer deres tilgang til kommunikationsstyring, får mulighed for at tilpasse og forbedre deres marketingbudskaber, mens mange af de tidskrævende opgaver i forbindelse med udarbejdelse og distribuering af meddelelser bliver automatiserede. Målet er at opnå fordele på to områder: Først at kunne kombinere information fra forskellige kilder, så man kan udarbejde meddelelser på en mere effektiv måde. Derudover at opfylde kundernes forventninger ved at distribuere budskaber gennem en række forskellige kommunikationskanaler og medier - herunder e-mail og fysisk post. Det er ikke kun med til at minimere behovet for tidskrævende tilpasning af information med risiko for fejl, men understøtter også en kundefokuseret kommunikationsstrategi med flere kanaler, hvor kunderne vælger, hvordan de ønsker at blive kontaktet.

Kommunikationsstyring på flere kanaler

Software til kommunikationsstyring på flere kanaler kan gøre det mindre stressende at udarbejde effektiv kommunikation og sikre, at hver meddelelse sendes gennem kundernes foretrukne kanal. Dette hjælper med at:

  • Frigøre tid til at fokusere på andre aktiviteter - ved at automatisere udarbejdelsen af kommunikationen frigøres tid, der kan bruges til at betjene kunder og skabe vækst i virksomheden
  • Optimere og skræddersy hvert marketingbudskab – uanset om det er at medtage kundens navn, skrive en personlig meddelelse eller vedlægge relevant reklamemateriale, hjælper det med til at maksimere effekten af den enkelte meddelelse, hvilket kan øge kundetilfredsheden og salget
  • Opbygge kunderelationer – oplysninger, der sendes til kunderne, skal være relevante og passende for dem. Hvis de ikke er det, er de ikke bare overflødige, men kan også efterlade et dårligt indtryk og skade forretningsrelationen. Målrettede og tilpassede meddelelser får kunderne til at føle sig forstået og værdsat. Dette er afgørende for engagement og pleje af kunderelationen